Schöck ArtPrint, 2018. Kemény-táblás kiadás. Állapot: új. Első kiadás.

Az SS Statendam a belfasti Harland and Wolff Hajógyárban épült, az észak-atlanti hajójáratokat fenntartó társaságok közötti élénk versengés idején. A holland vizekre optimalizált hajóként - mint a balsorsú Titanic féltestvére - a hajógyár által a méret, kiválóság és luxus tekintetében bevezetett magas minőségi követelmények szerint épült. Sajnálatos módon az általa kínált luxust az utasok sohasem élvezhették, csakis katonák, azután, az első világháború kitörését követően ez a hajó is "behívót kapott" a hadseregtől. Justicia névre átkeresztelve a Cunard hajótársaság üzemeltette Lusitania nevű hajója elsüllyesztése után, végül pedig a White Star Line birtokába került, amely elsüllyedt óceánjárója, a Britannic túlélő legénységét vezényelte a fedélzetére. A Justicia 1917-ben még a hadiszállítások rekordját is megdöntötte, amikor egyetlen transzatlanti útján 30,000 tonna hadianyagot szállított. Alig négy hónappal az első világháború befejezése előtt, a Justicia (ex-Statendam) torpedótámadás áldozatává vált 1918. július 19-én. Az óceánjáró azonban nem süllyedt el, és egy haditengerészeti vontatóhajó segítségével igyekezett elérni az ír partokat. Huszonnégy órás hősies küzdelem vette kezdetét a betörő vízzel és az ellenséggel. Ez az első dokumentált eset a tengeri hadviselés történetében, amikor több tengeralattjáró összehangolt támadást hajtott végre ugyanazt a hadműveleti célt követve. Vagyis más szavakkal: ez volt az előképe a második világháború hírhedt farkasfalka-taktikájának. A történetet számos fénykép, reklám és brossúra, valamint menetrend illusztrálja, amelyeket soha korábban nem publikáltak még, híres magángyűjtőktől, annak érdekében, hogy megoszthassák ennek a híres óceánjárónak a történetét.

Műszaki paraméterek:

  • Méret: 270 x 245 mm,
  • Terjedelem: 156 oldal,
  • Nyomás: 4 + 4 szín.
  • Nyelv: angol